Dobyvatel


O hre: Dobyvatel je strhující, rychle se vyvíjející vědomostní hra se strategickými prvky. Jednotlivé hry se hrají vždy mezi třemi hráči na mapě republiky rozdělené na několik teritorií o které postupně hráči bojují.
Vítězství připadá hráči s nejvyšším počtem bodů - vyhraných bojem v bitvě třech hráčů rychlostí a vědomostmi. Souboje se skládají z otázek s výběrem správné odpovědi a otázek tipovacích (numerických). Otázky pokrývají mnoho témat od historie a zábavy po vědu, sport a všechna témata obecných znalostí.

Pravidlá hry: 
1. Stavba základny

Hra nejdříve náhodně určí umístění základny pro každého hráče. Teritoria, na kterých leží základny, jsou umístěny tak, aby se jejich hranice nedotýkaly teritorií se základnami ostatních hráčů. Každé toto teritorium má hodnotu 1000 bodů a základna obsahuje vždy 3 věže.

2. Expanze

Dále bojují hráči o zbývající teritoria. Každé kolo začíná s Tipovací otázkou pro všechny 3 hráče. Odpověď na takové otázky je vždy celé kladné číslo, nebo 0. Vyhrává ten hráč, který zadá nejbližší tip (tedy odpoví číslem, které je nejblíže správné odpovědi).
Pokud jsou dvě odpovědi stejné, nebo jsou stejně vzdálené od správné odpovědi, vítězí odpověď, která byla odeslána rychleji. Hráč, který vyhrál, pak může vybrat 2 pole a hráč na druhém místě vybírá jedno pole. Hráči mohou volit jen dosud volná pole (teritoria), které mají společnou hranici s jimi dosud zabranými poli na mapě. Pokud je takových více, mohou si hráči zvolit, případně dochází k volbě automaticky. Pokud jsou volné pole mimo dosah vlastních polí (odděleny protihráči), dochází k ruční volbě. Hráč získává 200 bodů za každé zabrané teritorium. Tato část hry končí, když už nejsou žádné volné pole k zabrání.

3. Bitva

Tato část hry se skládá ze 4 částí. Od tohoto momentu se hráči snaží zabrat teritoria svých oponentů (a získat jejich body). Tato fáze sestává ze 4 kol, kde mají vždy všichni tři hráči možnost zaútočit na ostatní. Sled jednotlivých hráčů je během prvních 3 kol určen náhodně.
Útočník a hráč, na kterého je útok veden (obránce) bojují proti sobě, zatímco třetí hráč pozoruje, jak si počínají.
Útočníkovi a obráncovi se pokládají otázky s jednou správnou odpovědí na výběr:

  • Obránce vyhrává, pokud Útočník nezvolil správnou odpověď, nebo nereagoval
  • Útočník vyhrává, pokud zvolil správnou odpověď a obránce ne
  • Pokud jak útočník tak obránce zvolili správnou odpověď, bitva je rozhodnuta tipovací otázkou

Pokud útočník vyhraje, získává teritoirum, na které útočil, zatímco obránce o něj přichází a také o body, které k tomuto poli připadaly. Útočník získává 400 bodů.
Od tohoto momentu, bude toto nová hodnota pro toto teritorium.

Obránce získává defensivní bonus v hodnotě 100 bodů, pokud vyhraje kolo správných zodpovězením otázky.
Při útoku na domovskou základnu musí útočník rozbít všechny 3 věže na tomto poli. Pokud útočník vyhraje otázku, rozbije jednu věž a pokračuje ve stejném tahu útokem na další věž, která ještě stojí. Jakmile útočník selže, útok končí.
Pokud útočník rozbije poslední věž, získává všechny pole bránícího se hráče stejně jako všechny jeho body. Když dojde k opakování na částečně rozbitý hrad, neútočí se na již rozbité věže. Pole při rozbití poslední věže získává hodnotu 1000 bodů, ale pokud je následně získáno jiným hráčem, tak se jeho hodnota snižuje na 400 bodů.
V poslední kole bitvy útočí hráč s nejvíce body jako první, následován hráčem na aktuálně 2. místě.
Pokud poslední bitva nerozhodne o výherci celé hry, rozhodne o něm poslední rozstřel pomocí jedné tipovací otázky, ve které získá úspěšnější hráč 10 bodů.
Existují tři typy výher. Následující graf popisuje typy výher, jejich definice a nárok hráčů na získané body:

Typ výhry Definice Název

Těsné vítězství

Výhra s méně než polovinou teritorií Ušlechtilé dobytí

Skvělé vítězství

Výhra s více než polovinou teritorií Vysoké dobytí

Výhra na celé mapě

Výhra na všech teritorií Královské dobytí


Poznámky k boji

Útok na teritorium s 200 body může přinést až 600 bodů v relativním score a 400 bodové teritorium může přinést až 800 bodový rozdíl.
Čas od času je možnost zaútočit na hrad, který byl již zbořen, což přinese 400 bodů vítězi, zatímco od původního vlastníka (který hrad rozbil) bude odečteno 1000 bodů - což může přinést rozdíl až 1400 bodů v relativním score.
Pokud jsou součty bodů velmi blízko a blíží se konce hry, mějte na paměti, že úspěšně bránění vlastního teritoria přináší hráči 100 bodů.

Chete si dobyvatele zahrát také? Zde je link na hru:

https://dobyvatel.nova.cz/

© 2017-2019 Všechna práva vyhrazena, Lions & Eagles, v1.2.0
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky